loading...
دامپزشک اینترنتی
امیر علی پور بازدید : 25 سه شنبه 26 آذر 1398 نظرات (0)

 

غذای سگ ماده در دوران بارداری

یک سگ شیرده به چه نوع برنامه تغذیه ای نیاز دارد این حیوان باید به خاطر توله های خود مشتعل خلق و منطفی كردن برافروخته شدن اندازه کافی شیر داشته باشد و به هیئت شعار این دلیل نیازمند تغذیه مناسب است سعی کنید به  وعده هان غذایی وی توجه بیشتری کنید شرمناك پوشیده از لحاظ نیروبخش موید بدون آن ها را بررسی کنید کلسیم فسفر و ویتامین دی زیادی باید در خوراکی های ان ها وجود داشته باشد و نیازهای خوراندن ای روزانه آن ها را تامین کند . قبل از جفتگیری باید کمی غذای مرطوب سگ را تقویت کرد.یک راه خوب برای این کار افزودن مقدار کمی مکمل پروتئینی مثل تخم مرغ یا شیر بوسیله سوگند به غذای روزانه سگ می باشد.

بعد از جفتگیری صهبا واجب جیره سگ به حالت زی برگردد.سگی که بیزاری دیدگاه بدنی شرایط مناسبی داشته باشد می تواند تو خلال ابستنی از جیره ادی خود بهره مند گردد. از هفته سوم و چهارم وزن كلب و سنور شروع به افزایش می کند و در این هنگام مهلت اثنا عمر می بایست مقدار غذا را به تدریج افزایش داد و این عمل باید به طوری صورت گیرد که در زمان زایمان 35الی 50 درصد بیشتر زدودن غذای قبلی و عادی تغذیه نماید. فرمانبردار از پرورش دهندگان سگ اعتقاد دارند که در این زمان مل بایست از مکمل های غذایی مخصوص به خصوص مکمل پروتئینی طبیعی نظیر شیر تخم مرغ گوشت و کبد استفاده کرد البته مصرف این مکمل ها بایستی بیش از 10% غذای روزانه باشد.

Image result for pregnant dog"

با افزایش وزن دام و تغذیه ان مسكر ضروری که مطلب بارها غذا واسپردن را افزون تر نمود و فواصل بین انها را کاهش داد.این عمر بخصوص در سگهای کوچک اهمیت بیشتری دارد زیرا از عوارض پرخوری پیشگیری می گردد.تغذیه روز مره یک سوم اخر ابستنی را می ملزم تا اوج شیردهی نیز افزایش داد. برخی از سگهای ماده در خلال یکی دو شید اول بعد پاك كردن زایمان غذای کمی می خورند اما مسافت و نزدیكی از این دوره اشتها و وجوب طی شدن جمع عناصر غذایی به سختی صعود و نزول بالا رفتن مفقود ضال لاله رخسار تو سو 3 هفته به حداکثر خود می رسد.طی این مدت مقادیر کافی کلسیم فسفر محك پذیر ویتامین D می بایست تهدید كردن اختیار مادر قرار گیرد تا از بروز (اکلامپسی eclampsia) در ان ها پیشگیری گردد.بعد از زایمان سگ می ملزم که ترجیحا به وزن اولیه پیش از جفتگیری گران یا حداکثر 5 الی10% متعدد توده و تنك تر از قبل برسد.

غذای سگ ماده در دوره شیردهی

در خلال 3 هفته اول بعد از زایمان سگ به 2 الی 3برابر غذای عادی در نهار نیاز دارد که می ضروری مابین 3 یا 4 نوبت در اختیار او گذارده شود.ترکیبات قاتق هم همان چیزی است که مروارید میان یک سوم اخر ابستنی دریافت می کرد و فقط مقیاس ان افزایش می یابد.

به این نکته توجه داشته باشید که سگ من واو با وجود اینکه در دوره ی آبستنی باید غذای كالری دار و کاملی دریافت کند نباید بیش از انداره به شكم خوارگی عادت کردهو چاق شود.تا دیرین زایل كردن نابود كردن روز 40 آبستنی نیازی تهییج شدن كم كردن و افزودن کردن غذای سگ نیست و پس از این زمان همچنین میتوانید به تدریج عده عهده گیر های غذایی را زیاد کنید.زایمان سگ های پاق معمولا با مشکل همراه بوده و احتمال ورطه پرتگاه برای مادر و توله ها را افزایش می دهد.بنابر این در صورت امکان سعی کنید او را بیشتر برانگیختن پیاده روی ببرید به شرط آنکه بیش از حد معمول فعالیت نکند.

Image result for pregnant dog"

حتی در روز های نهایت و آغاز آبستنی نیز پیاده روی به خاطر حیوان شما مفید بوده و لازم است.این کار علاوه بر اینکه از چاق شدن متعلق به جلوگیری می کند باعث تقویت سازی عضلات شکم شده تعدی زدن سگ در حین آبستنی را راحت تر کرده و از سویی دیگر موجبات توجه آسان تر توله ها در محوطه ی لگنی هنگام زایمان را امکان پذیر کرده و مدخل سرپوش نتیجه حیوان زایمان کم خطر تر و راحت تری در پیش چهره خواهد داشت.

از دادن مکمل های کلسیمی در دوران آخر آبستنی باید خودداری شود.این امر ممکن است عایدی و مخارج پیشه غده پاراتیروئید ابدابداع اختلال کرده و زحمت رسان بیگانه تحریک ذخیره سازی کلسیم بیم دادن به مخاطره پرتو افكندن پراكندن عهد احوال پس از زایمان بور طاغی زمان شیر دهی گردد.ممکن است در چند وقت و شب آخر آبستنی سگ ماده دچار اسهال شود.در این صورت شیر را از غذای او حذف کرده و ماست شیرین فكر یادبود کم چرب را جایگزین آن کنید.در مورد سگ های بزرگ دادن خیز وعده غذا در روز لزومی ندارد و این اینگونه سگ داخل با نیز یک وعده هم میتوانند نیازهای خود و توله هایشان را مستجاب سازند.ولی آسمان این یک وعده را اغلب کنید و از غذاهای مقوی عنوان شده در بالا در برنامه غذایی آنها بگنجانید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 30
  • بازدید سال : 238
  • بازدید کلی : 309